دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
29 تير 1399 - 11:25
یادداشت

چرا آمریکا با انتقال گاز روسیه به اروپا مخالف است؟

در دوران ترامپ آمریکا با وارد توسعه تکنولوژی تولید نفت شل عملاً به یکی از مدعیان و رقبای فروش نفت و گاز در سطح جهانی تبدیل شد. حال بسیاری اقدامات کاخ سفید علیه خط لوله نورت استریم 2 و ترک استریم را در راستای تلاش واشنگتن برای حدف رقیب فروش گاز به اروپا عنوان می‌کنند
کد خبر : 6835

پایگاه رهنما:

با جدی شدن عزم روسیه و آلمان برای به سرانجام رسانیدن طرح انتقال گاز نورت استریم 2، کاخ سفید که از آغاز شروع طرح در سال 2017 با آن مخالفت کرده است طی روزهای اخیر تهدیدات خود را علیه مشارکت کنندگان در طرح در مورد اعمال مجازات‌های اقتصادی شدت بخشیده است. موضوعی که دامنه اختلافات فراآتلانتیکی بویژه شکاف میان برلین و واشنگتن را تشدید کرده است زیرا آلمان آمریکا را به مداخله در سیاست انرژی خود متهم می كند. اما دولت ترامپ با پشتوانه شدید دو طرفه در کنگره ، معتقد است که اقدامات تنبیهی برای عقب نشینی علیه روسیه لازم است.

ایالات متحده تهدید کرده است که هر شرکتی که به روسیه در ساخت خط لوله گاز Nord Nord Stream 2 کمک کند ، تحریم خواهد کرد. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در این رابطه گفت: "این یک هشدار واضح برای شرکت ها است. کمک کردن به پروژه های نفوذ روسیه تحمل نخواهد شد. اکنون خارج شوید یا با عواقب خطرناک آن رو به رو خواهید شد. " وی همچنین ضمن اینکه از قصد خود برای انجام سفری مرتبط با این موضوع به انگلیس و دانمارک در هفته جاری خبر داد، افزود: "بگذارید واضح باشم ، اینها پروژه های تجاری نیستند. آنها ابزار اصلی كرملین برای بهره برداری از وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه هستند. . . ابزاری که نهایتا امنیت بین اتلانتیکی را تضعیف می کند. "

نورت استریم 2 که گاز روسیه را با خط لوله ای به طول 1.230 کیلومتر از طریق دریای بالتیک به آلمان و اروپا مرکزی منتقل می کند ، توسط یک شرکت متعلق به گازپروم روسیه ساخته می شود. اما نیمی از بودجه توسط پنج گروه انرژی اروپا تأمین شده است: شل ، یونیپر ، OMV ، وینترشال و انجی.

منبع: الوقت

ارسال نظرات